ישיבת ממשלה והדלקת נרות בכותל, שפירו הוזמן לשיחת נזיפה

    איתי גדסי ושלמה ריזל 1 Comment on ישיבת ממשלה והדלקת נרות בכותל, שפירו הוזמן לשיחת נזיפה

    נתניהו ביטל פגישה עם ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי • הרב לאו בכותל: זה הבית של העם היהודי ובאנו הביתה • שרי הממשלה קבלו הנחיה שלא להיפגש עם נציגי המדינות שתמכו בהצעה וגם לא לטוס אליהן

    צילום: לע''מ
    15:47
    05.05.24
    קובי פינקלר ושלמה ריזל No Comments on למעלה מעשרה נפגעים במטח לעבר כרם שלום

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רה"מ בנימין נתניהו הזמנין את עצמו לטקס הדלקת נרות פרטי בכותל המערבי לאחר ההדלקה המסורתית על אף שהוא הוזמן להדלקה המסורתית בזאת חנוכה וזאת לאחר ההצבעה במועצת הבטחון של האו"ם על מעמד שטחי יו"ש.

    במקביל, ככובעו כשר החוץ, נתניהו זימן את שגריר ארהב בישראל דן שפירו לשיחת נזיפה בעקבות ההצבעה.

    ואם לא די בכך, הרי שנתניהו ביטל פגישה עם ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי, שהיתה אמורה להיערך בדאבוס.

    הבור אמר נתניהו בישיבת הממשלה:  "אין לי שום ספק שממשל אובמה יזם אותה ועמד מאחוריה ותיאם את הניסוחים ודאג להעבירם בניגוד מפורשת למדיניות האמריקנית המסורתית שהתחייבה לא לנסות לכפות תנאים של הסדר קבע במועצת הביטחון. זו הייתה התחייבות מפורשת של הנשיא אובמה להימנע מצעדים כאלה. נעשה כל מה שצריך כדי שישראל לא תצא ניזוקה מההחלטה המבישה הזו".

    בנוסף, שרי הממשלה קבלו הנחיה שלא להיפגש עם נציגי המדינות שתמכו בהצעה וגם לא לטוס אליהן. כל השגרירי של המדינות שתמכו הוזמנו לשיחת נזיפה.

    גם הרב הראשי לישראל, הגאון הרב דוד לאו התייחס הערב להחלטת האו"ם נגד ישראל במהלך הדלקת נר שני של חנוכה ברחבת הכותל-המערבי  ואמר כי: "יש משמעות מיוחדת בהדלקת הנרות בכותל, דווקא היום, אחרי ההחלטה המבישה של האומות המאוחדת ומועצת הביטחון. ההלכה קובעת שבחנוכה אנו מדליקים נר "איש וביתו". הוסיפו על כך חכמים, שגם בית-כנסת מוגדר כבית. כאן בכותל המערבי, למרגלות הר-הבית, למרגלות המקום המקודש ביותר לעם היהודי לאורך כל הדורות- אנחנו לא צריכים שום תוספת. זה הבית של העם היהודי ובאנו הביתה, באנו להדליק נר בבית של העם היהודי. זהו הבית אליו אנו מתפללים ואשרינו שאנו זוכים לעמוד כבר קרוב, וכולנו תקווה ותפילה, שכשם שזכינו להדליק היום נר שני של חנוכה כאן ברחבת הכותל המערבי כן נזכה להוסיף ולהאיר עוד את האור לכל הלבבות בעם היהודי."



    1 תגובות

    מיין תגובות